Treeningud

Ujumine

Ujumise kasulikkusest võib tuua lõpmatult näiteid ja iga laps peaks õppima ujuma võimalikult vara. Ujumistreeningud Tamsalu Spordikompleksis on alanud. Jätkub ujumishuviliste laste registreerimine treeningutele.

Ujumistreeningud toimuvad argipäeviti kell 16.00 – 18.00

Loe lähemalt, miks õppida ujuma

Ujumise kasulikkusest võib tuua lõpmatult näiteid ja iga laps peaks õppima ujuma võimalikult vara. Siin on mõned põhjused miks.

Turvalisus

Vesi ümbritseb meid igal pool. Olgu selleks meri, järv, jõgi, tiik või bassein – kõik veekogud on ujuda mitte oskava inimese jaoks mingil määral ohtlikud. Kuigi Eestis on suvi lühike ja kipub vahel jahedaks jääma, on rahustav mõelda, et mõnel tõeliselt palaval päeval saavad inimesed end vees jahutada ilma, et sellega kaasneks suur risk nende tervisele.

Kindlasti meeldib ka lastele sellise ilmaga vee lähedal olla, mistõttu on ujumisoskus hädavajalik. Kuigi 2016. aastal ei uppunud Eestis ühetegi last, siis 2017. aastal oli see number kahjuks 4. Neist kaks kukkusid kodu lähedal olnud veekokku pärast seda, kui olid jäetud vaid hetkeks järelvalveta. Karmid õppetunnid elust meie ümber.

Traumadevaene spordiala

Ujumine on tuntud oma vigastuste riski vähesuse tõttu. Enamlevinud vigastused ujumises on seotud ülekoormusega, seda eriti õlaliigese puhul. Kui need välja jätta, siis ei kaasne ujumisega peaaegu ühtegi vigastust. Kuna vesi hoiab keha ujumise ajal vee pinnal, ei kaasne ujumises keharaskuse liigutamisest tulenevaid põrutusi nagu näiteks jooksualadel. Ujumine pole oma olemuselt ka kontaktne spordiala, mistõttu puuduvad sportmängudele omased traumad. Kuigi edasijõudnud ujujad, kes kunagi suurtel võistlustel soojendusujumist on teinud ilmselt vaidlevad kontakti puudumise osas vastu. Kes pole eesujuja rinnulijalalöögiga head pauku vastu nägu saanud, see pole elu näinud.

Kogu keha treening

Ujumine on väga hea aeroobne treening, mis arendab südame-veresoonkonda ning treenib palju erinevaid lihasgruppe. Vees liigutamine tähendab töötamist takistuse vastu, mis omakorda arendab lihastes jõudu. Iga stiili puhul kaasatakse liigutustele vastavad lihased ja ujudes kõiki nelja stiili, saab arendada väga tugeva ülakeha.

Oskus terveks eluks

Ujumisoskus on nagu rattasõit. Inimene, kes on ujuma õppinud ja ujumistrennis käinud, seda oskust ei kaota. Ameeriklane Anthony Ervin ei käinud pärast 2003. aastat 7 aastat ujumas, ometi tuli 2016. aastal olümpiavõitjaks. Mõned asjad lihtsalt ei unune. Kui laps on varakult ujuma õppinud, saab ta ala harrastada elu lõpuni. See omakorda on hea nende füüsilisele ja vaimsele tervisele ning aitab elada õnnelikku ja täisväärtuslikku elu.

Seega, kõik lapsed ujuma!

Treener

Mare Järv - ujumistreener

Mare Järv

Vanemtreener: spetsialiseerumine ujumine
E-post: mare239@hot.ee
Tel: +372 509 8506

Tunniplaan 2020 hooajal

JuhendajaAsukohtTaseEsmasp.Teisip.Kolmap.Neljap.Reede
Mare JärvTamsalu SPK615.30-17.30 (EA,TA)15.30-17.30 (EA,TA)15.30-17.30 (EA,TA)15.30-17.30 (EA,TA)15.30-17.30 (EA,TA)